Noen av våre kunders erfaringer

Jeg var nede i Sigulda og tok en sleeve operasjon . Jeg er så utrolig glad for mitt valg, og kan ikke få skrytt nok av opplegget gjenom Sinsen klinikken . Alt gikk på skinner,og jeg ble tatt skikkelig godt vare på ,der nede. Jeg anbefalte også oppleget for ei venninne,som reiste ned i Februar 2017 ,og hennes hverdag er også blitt totalt forandret på en veldig posetiv måte. Jeg kan også løpe nå,noe jeg ikke klarte før pga vonde knær og tung kropp. Nå har jeg begynnt å jogge 2-3 ganger pr uke. Har bare positive ting å si om opplegget til Medical Travel. Mvh Siv Andersen
Siv Andersen fikk nytt liv etter slankeoperasjon
"Turen var svært rimelig og hyggelig. Reiselederen til Medical Travel, tok seg av oss hele tiden. På ankomstdagen var det forundersøkelse og dagen etter operasjon. Vi fikk bedøvelsesdråper først. Det hele tok kanskje 15 minutter, selve operasjonen bare noen sekunder per øye. Det var litt skummelt, litt ubehagelig, men ikke smertefeullt. Husk å puste rolig, ikke rør på hodet og gjør nøyaktig som kirurgen sier.
Mikael Larsson, 22 år Oslo
Jeg reiste til Riga som ei stor jente på 122 kg. Kjæresten min fulgte meg som min ledsager.  Sammen fikk vi noen flotte dager i vakre Riga, deilig mat og mye shopping.Energinivået er på topp og livet stråler til meg. Tusen takk til Medical Travel som har gitt meg denne fantastiske muligheten, takk for at dere gav meg livet tilbake. Akkurat nå føler jeg meg som verdens heldigste jente!
Annika 21
Solveig Heggelis historie etter gastric bypass. Hei alle sammen. Mitt navn er Solveig Heggli og jeg er 54 år og kommer fra Midt Troms. Hele mitt voksne liv har jeg vært overvektig. Har prøvd forskjellige slankekurer men samme resultat, ned noen kg og opp igjen. Vekta har gått som en jojo. Situasjon blei bare verre og verre som årene gikk, fikk høyt blodtrykk og blodsukkeret blei høyere. Har leddgikt og psoriasis. Mine muligheter til å kunne bevege meg ute med en liten tur er veldig vanskelig da beina mine er hardt angrepet av psoriasis under fotsålen. Blodet rant og sprekker oppsto. I tillegg å drasse på en tung kropp blei godstolen mitt område. Alt var et ork. Spurte legen om hjelp til å kunne redusere vekta litt men svaret jeg fikk var «ut å gå». Javel tenkte jeg her må jeg sjekke andre muligheter. Gikk på nettet og søkte opp Aleris, eneste klinikken jeg visste om som utførte slankeoperasjoner. Fikk nærmest hakeslepp av prisen og tenkte at det får jeg aldri muligheten til. Så etter å ha vært inne på Aleris flere ganger ploppa det opp en, ja jeg kaller det reklame om Medical Travel som utførte operasjoner i Riga. Jeg inn og leste og så videoer og tenkte at siden de samarbeidet med Sinsenklinikken i Oslo så måtte det være bra. Men prisen, sjøl om det var halve kostnaden var høy for min del. Jeg var inne på sia deres og drømte om at dette kunne skje meg hvis jeg bare sparte penger. Som sagt så gjort. Sparing ble opprettet og humøret steig og kroppen føltes med ett så lett. Men så kom min gamle tante og sa at hvis dette var noe jeg virkelig ønsket skulle jeg få forskudd på arv. Da begynte ballen å rulle fort. Var på infomøte i Tromsø i august med Jørn fra Sinsenklinikken og kom hjem og meldte meg opp på november turen. Jeg hadde inga ledsager så jeg bestemte meg for gruppetur med likemann. Alle prøver blei tatt hos fastlegen og kontrakt og andre skjemaer blei sendt til Sinsenklinikken/ Medical Travel. Flybilletter blei ordna av Medical Travel. Siste tre uker skulle jeg gå på diett og det gikk jo rimelig greit, bortsett fra noen sprekker. Så kom endelig dagen for avreise. På Gardermoen møtte jeg likemann Sabine og turen til Riga kunne starte for alvor. Vell fremme i Riga blei vi hentet av sjåføren til Medical Travel, og møtte samtidig Margarita. Vi blei kjørt til hotellet, forresten et flott hotell med koselig og greit personale, og kom oss inn med bagasjen. No var reisefølget øket til 6 personer. To til kom med samme fly som oss og hadde sine ektefeller med. Så tok Margarita oss, 3 pasienter, med til et sykehus i Riga hvor vi skulle til gastroskopi. Der vart det oppdaget at jeg hadde mellomgolvs brokk. Så tilbake til hotellet og sjekke inn og så ut å spise det siste måltid på lenge. Dagen etter kom sjåføren og hentet oss og kjørte oss til Sigulda sykehus. Sigulda er en liten by ca. en liten times kjøring fra Riga. Der skulle vi opereres. Så var det veiing, måling og diverse prøver som skulle tas. Jeg var først ute og ble tatt inn til operasjon litt før 11 lokal tid. Etter operasjon lå vi på overvåkninga til neste dag. Likemann var der og sprang ærender og meldte heim til mine at operasjon hadde gått bra. Veldig kjekt med likemann. Som seg hør og bør etter en operasjon måtte vi opp og gå. Neste dag kom vi tilbake på rommet som vi hadde fått og det nye livet kunne starte. Turer i korridoren, drikke vann og medisinering. Legevisitt og pleie som ved et Norsk sykehus. Fikk da informasjon om at brokket mitt var fikset. Di som trengte det kunne få smertestillende og noe å sove på. Jeg var heldig og hadde ikke vondt og sov godt. Etter 3 dager på sykehus blei vi kjørt til hotellet igjen uten likemann som hadde flere pasienter på sykehuset, hvor vi skulle reise hjem dagen etter. Der og da følte jeg meg litt alene og skulle ønske likemann hadde vært med. Jeg er dårlig i engelsk og lite reisevant så jeg var litt skuffet ja. Men skjønner jo at di som var seinere operert trengte henne mer. Så min erfaring på det området er: Om man ikke er så reisevant, ikke så god i engelsk er det er lurt å ta med partner eller reisefølge i tillegg til likemann. Riga er en fantastisk billig by så det blei kjøpt litt suppeposer siden neste 3 uker består av flytende føde. Vann de første 5 dagene så supper i 3 uker og så mosa mat i 2 uker. Så var det hjem å starte sitt nye liv på alvor med vektreduksjon. Mitt mål er å få blodtrykket normalt igjen, blodsukkeret ned på normalen og ellers få en bedre helse og en god livskvalitet. Men dette er bare en hjelper til oss. Jobben med å ikke gå opp i vekt er krevende, men jeg skal så langt det lar seg gjøre ikke tilbake dit jeg var. Kan no fortælle at det har gått 7 mnd sia operasjon og 30 kg e borte. Har ikkje hatt nokka komplikasjona og livet e heilt fantastisk. Tusen takk til Medical Travel.
Solveig Heggelis historie etter gastric bypass
Super pris ,reise og opplegg. Føler du blir godt ivaretatt heile veien.
Eg hadde ingen smerter under eller etter operasjonen. Ser alt eg vil sjå:). Er kjempefornøgd og har ikkje nokon problem. Viktigeste er og høre på kva reiseleder og dei på klinikken seier så går det kjempe flott.
Linn Camilla Fitjar Neergård, 29 årSynsfeil : -1.5, operert sept 13
Flere referanser på vår Fb side: logo
Flere referanser på vår Fb side

Flere referanser på vår Fb-side:

logo

2 thoughts on “Kundeerfaringer

1. Operert april-11. Fått nytt liv . Kvitt slitasje smerter i bein og kne.
    Takk

2. Supert opplegg! Til tross for teknisk svikt fra flyselskapet som forårsaket at jeg kom alt for seint ned til Riga, ble jeg plukket opp på flyplassen og kjørt til hotellet. Forundersøkelsen ble ombooket til dagen etter, og jeg fikk tatt laseroperasjonen samme dagen. Alt var svært profesjonelt gjennomført, og det var virkelig betryggende å se klinikken var full, ikke bare av oss fra Medical travel, men også andre lokale folk som skulle ha operasjonen. Hadde aldri smerter under verken forundersøkelse eller operasjon, bare litt ubehagelig (men det sier seg jo selv når noen skal i øyet på deg!). Angrer ikke i det hele tatt på dette! Kan virkelig anbefales til alle som vurderer det, også de som er litt usikre/redde. Man blir fulgt fra hotellet til klinikken, får god og grundig forundersøkelse, og ikke minst et godt syn i etterkant! Takk Medical Travel!